Oog voor jouw talent
Persoonlijk
Werkgeluk

Verhalen en video's van collega's

header-verhalen-1675161763.jpg

Kom tot bloei bij Berend Botje

Onze collega's komen tot bloei door persoonlijke ontwikkeling en aandacht. Zij vertellen je hoe zij in hun kracht staan tijdens hun werk bij Berend Botje. In de video's vertellen collega's over hoe zij hun baan op de BSO combineren met een andere passie. Enthousiast geworden? Check de vacatures!

colette-met-baby-verkleind.jpg
Colette - pedagogisch medewerker

Colette - Pedagogisch medewerker

Colette maakte de overstap van de retail naar de kinderopvang via de Beroeps Begeleidende Leerweg (BBL-traject). Dit pakte heel goed uit, want Colette haalt nu nóg meer voldoening uit haar werk. Colette: “In het begin dacht ik natuurlijk wel, kan ik dit nog wel, zo’n verandering op mijn leeftijd?! En zitten ze wel op mij te wachten? Nu merk ik dat het juist goed is, een combinatie van jonge meiden en doorgewinterde moeders!”

2404_dianne.jpg
Dianne - pedagogisch medewerker

"Berend Botje in drie woorden is plezier, gezelligheid en leerzaam"

Dianne werkt met veel plezier bij Berend Botje. Ze vertelt: "Ik heb het hier erg naar mijn zin. Er zijn ook veel opleidingsmogelijkheden".

2404_oosthuizen_laura.jpg
Laura - pedagogisch medewerker

Laura's dagen vliegen om bij Berend Botje.

Laura werkte tien jaar geleden ook al bij Berend Botje en besloot toen om een uitstapje te maken naar een andere organisatie. Toch is ze uiteindelijk weer bij Berend Botje terecht gekomen. Laura vertelt: "Toen ik weer kwam solliciteren, werd ik direct herkent door directeur Gaby. Dat persoonlijke maakt het zo leuk om bij Berend Botje te werken".

foto-voorlezen-engelien.jpg
Engelien - pedagogisch medeweker

Engelien stapte van een baan in de zorg over naar haar droombaan in de kinderopvang.

“En dat had ik veel eerder moeten doen! Waarom? Het werken met kinderen is zó ontzettend leuk en geeft heel veel voldoening". Engelien werkt als pedagogisch medewerker op de voor- en naschoolse opvang bij ClubBB De Droomgaard in Avenhorn.

pedagogisch-medewerker-mark-voetbalt-in-de-stadsspeeltuin.jpg
Mark - pedagogische medewerker

Mark combineert een baan op de BSO met zijn opleiding.

Voetballen, vuurtje stoken, veel naar buiten, Mark zijn werk op de BSO is één groot feest! Mark (25) vertelt: ‘Werken op de BSO betekent heel veel vrijheid. Vrijheid in het combineren van mijn werk met mijn opleiding en sport, maar ook vrij zijn om te bepalen welke activiteiten we op de BSO kunnen ondernemen.

claudia-van-den-berg.jpg
Claudia - assistent leidinggevende

Claudia keerde terug bij Berend Botje na een uitstap bij een andere organisatie.

‘Ik had letterlijk heimwee naar mijn werkplek bij Berend Botje’. Claudia nam een uitstapje naar een andere organisatie, maar besloot toch om weer terug te keren naar Berend Botje. Onder andere de cultuur van Berend Botje zorgde ervoor dat Claudia graag terug wilde komen. ‘Het was een combinatie van het missen van de functie en werkzaamheden met daarbij de cultuur die binnen Berend Botje heerst: warm, gezamenlijk en uitdagend’.

noelle-uitgesneden.jpg
Noëlle - pedagogsich medewerker

''Het voordeel van later beginnen is dat jij zelf de keuze heb hoe jij je dag wilt beginnen''

Noëlle werkt als pedagogisch medewerker op de bso in Midwoud. Zij vindt het heerlijk dat haar werkdag na de middag start. Zo heeft zij in de ochtend alle tijd om koffie te drinken met haar moeder of een vriendin, schoonmaken of lekker te relaxen.

laura.jpg
Laura - Pedagogisch medewerker

''In de ochtend heb ik een fotoshoot en 's middags bezorg ik de bso-kinderen een toffe middag''

Laura werkt als pedagogisch medewerker op de bso. Naast haar werk heeft zij de fotografieopleiding gedaan. Inmiddels kan zij haar werk bij Berend Botje combineren met fotografieklussen.

foto-anita.jpg
Anita - pedagogisch medewerker

Anita - pedagogisch medewerker Enkhuizen

'Bij ons werk laten we ons inspireren door diverse pedagogische stromingen, de belangrijkste daarvan is Reggio Emilia. Volgens Reggio Emilia ontwikkelen kinderen zich door drie pedagogen; de kinderen zelf, de volwassenen en de omgeving. Ik ben mij heel bewust van mijn rol als tweede pedagoog. Ik kijk en luister goed naar de kinderen. Voor mij is het allerbelangrijkst dat een kind zich vertrouwd en emotioneel veilig voelt. Dan krijgt een kind vertrouwen in het eigen kunnen.'

pedagogisch-medewerker_lillian-ligthart.jpg
Lillian - pedagogisch medewerker

Lillian - pedagogisch medewerker Oosthuizen

Lillian vertelt: ‘Bij mijn team in Oosthuizen proberen we het beste bij elkaar naar boven te halen. Waar ligt iedereen zijn/haar interesse, welke cursus volg je graag? Het liefste doen we dat samen met een collega, immers ‘twee weten meer dan één’. Tijdens een cursus ontmoet je collega’s van andere locaties, zo leer je van anderen met hun verhalen en ervaringen. Daar bloei ik van op!’

foto-boyd.jpg
Boyd - pedagogisch medewerker

Boyd - pedagogisch medewerker Landsmeer

Boyd heeft het ontzettend naar zijn zin op onze locatie in Landsmeer. Hij werkt er nu alweer zo’n twee jaar naast zijn opleiding als pedagogisch medewerker.

Hij vertelt: ‘Het is perfect dat ik flexibel kan werken, naast dat ik met mijn opleiding bezig ben. Ik kan zo wat ik in de theorie leer, direct in de praktijk brengen.'

foto-michelle.jpg
Michelle - pedagogisch medewerker flexpool

Michelle - flexpool medewerker in Landsmeer, Den Ilp en Oostzaan

‘Kinderen toveren een glimlach op mijn gezicht. De ontwikkeling volgen, van kruipen naar lopen, van brabbelen naar kletsen, vind ik echt geweldig’, vertelt Michelle.
En werken als flexpool medewerker geeft veel voordelen. De randzaken als administratieve taken en vergaderingen, hoef ik mij niet mee bezig te houden. Hierdoor kan ik mij volledig focussen op de kinderen, zij zijn tenslotte mijn passie

foto-marianka.jpg
Marianka - medewerker binnendienst

Marianka - medewerker Binnendienst

Na haar studie is Marianka eerst twee jaar werkzaam geweest als invalkracht. ‘Een ontzettend dynamische en leerzame periode’, aldus Marianka. ‘Elke dag is anders, omdat je op verschillende locaties aan de slag gaat’.

Het zal Marianka niet verbazen als ze in de toekomst terugkeert naar de groep. ‘Een band opbouwen met de kinderen en hen iets meegeven in het leven, dat is toch wel het mooiste dat er is’.

foto-kim.jpg
Kim - leidinggevende binnendienst

Kim - leidinggevende Binnendienst

‘Ik vind het echt geweldig en bijzonder dat Berend Botje alle vertrouwen in mij heeft en mij de ruimte en handvatten biedt om mijn nieuwe rol straks te vervullen op een manier die bij mij past.'

Kim vertelt: ‘Ik heb het erg naar mijn zin bij Berend Botje. ‘s Morgens weet je nooit precies hoe je dag eruit gaat zien en aan het eind van de werkdag heb je misschien niet gedaan wat je eigenlijk allemaal van plan was. Dat kan soms een beetje frustrerend zijn, maar daardoor is het werk ook heel afwisselend.'

foto-brady.jpg
Brady - pedagogisch medewerker

Brady - pedagogisch medewerker Opmeer en Midwoud

‘Het werken met kinderen van verschillende leeftijden is fantastisch en de mooie locatie maakt mijn werk ook echt heel leuk, maar ons toffe team is vooral echt goud! Ik kan wel zeggen dat we een hecht team zijn.'

milja-van-vlokhoven.jpg
Milja - Pedagogisch coach

Milja - Pedagogisch coach

Milja vertelt: 'Dit is nu precies wat ik zo mooi vind aan het werken bij Berend Botje. Je krijgt alle ruimte en volop kansen om je te ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zo kan het zijn dat je een stap omhoog doet, maar dat kan net zo goed een stap opzij zijn. Zoals in mijn geval. Je krijgt alle mogelijkheden aangereikt, maar je moet ze wel zelf aanpakken.'