Oog voor jouw talent
Persoonlijk
Werkgeluk
group-131.svg

Milja | Pedagogisch coach

baby_spelen_blokken_berend_botje-1.jpg

Gestart op onze locatie in Enkhuizen is Milja via Oosthuizen in Hoorn-Centrum beland. Dit is nu ruim zes jaar geleden. In eerste instantie had Milja een dubbelrol als leidinggevende en pedagogisch medewerker op de groep, later werkte ze alleen nog als leidinggevende. Hier komt binnenkort wederom verandering in, want Milja heeft intern een nieuwe uitdaging gevonden als pedagogisch coach voor de regio Hoorn en Enkhuizen.

Milja vertelt: “Dit is nu precies wat ik zo mooi vind aan het werken bij Berend Botje. Je krijgt alle ruimte en volop kansen om je te ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Zo kan het zijn dat je een stap omhoog doet, maar dat kan net zo goed een stap opzij zijn. Zoals in mijn geval. Je krijgt alle mogelijkheden aangereikt, maar je moet ze wel zelf aanpakken.”

Mijn rol als pedagogisch coach

“In mijn nieuwe functie is mijn doel om de kwaliteit van de opvang te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren, vervolgt Milja. Daarom ga ik ook ‘coachen on the job’ en niet op afstand. Op deze manier sta ik dichter bij de medewerker en zie ik met eigen ogen waar het beter kan. Ik zet mijn expertise straks zowel groepsgericht als individueel in en dat doe ik in nauwe samenwerking met de leidinggevende van de locatie. De verbeterpunten die ik mogelijk tegen ga komen kunnen heel divers zijn. Je kan bijvoorbeeld denken aan het op één lijn brengen van verschillende werkstijlen of het zorgen voor de juiste dynamiek in de groep. Het kan uiteraard ook andersom werken: dat een medewerker tegen iets aanloopt en mijn hulp hierbij inroept.”

Trots op ons team

“Ik heb er ontzettend veel zin in om mijn nieuwe rol te vervullen en tegelijkertijd ben ik heel blij dat ik ook aan de locatie Hoorn-Centrum verbonden blijf. We hebben daar zo’n fijn, hecht en divers team. We hebben altijd ontzettend veel lol met elkaar én met de kinderen. Wat we met elkaar gemeen hebben, is dat we allemaal buiten de kaders denken. Zo moesten we gisteren bijvoorbeeld schuiven in het rooster van de bso. De kinderen hadden een andere voorkeur voor wat betreft de verdeling. Met het team hebben we gekeken hoe het anders kon, zodat iedereen er blij van werd. Op zo’n moment ben ik ontzettend trots op ons team.”

Milja sluit af: “Hoe druk en hectisch een dag ook kan zijn, een opmerking of een gesprekje met één van de kinderen, zorgt altijd voor een lach op mijn gezicht.